Czy w związku z Nowym Ładem możesz zmienić cenę kursu/zajęć w umowie z kursantem?
Zacznijmy od tego, że:
- cena stanowi istotny warunek umowy
- umowy, które zawierasz z kursantami to najczęściej umowy z tzw. konsumentami. Wielokrotnie już wspominałam, że niestety taki charakter umów ogranicza swobodę we współpracy.
Czy możesz zmienić cenę kursu (np. cenę kursu rocznego)?
Możesz zmienić cenę kursu w trakcie trwania umowy, ale … na tę zmianę kursant musi się zgodzić.
Co to oznacza?
- Nie możesz nałożyć na Kursanta „z automatu” obowiązku zapłaty wyższej ceny.
- Kursant musi mieć rezygnacji z kursu, jeśli nie zgadza się na zmianę ceny.
W jakiej formie Kursant musi wyrazić zgodę?
Wszystko zależy od tego jak masz to uregulowane w umowie/Regulaminie.
Jeśli korzystałeś z moich Pakietów lub Twoje dokumenty przewidują procedurę wprowadzania zmian w umowie, w ramach której:
-
- informujesz Klienta o zmianie cen i prawie wniesienia sprzeciwu (rezygnacji z umowy);
- Klient ma 14 dni na wniesienie tzw. sprzeciwu,
to jeśli Klient nie wniesie sprzeciwu (nie zrezygnuje z umowy) przyjmuje się, że cenę zaakceptował.
Oczywiście możesz też uzyskać oficjalną zgodę Klienta na zmianę cen.
Jeśli w inny sposób uregulowałeś zmianę warunków w umowy, co do zasady będziesz musiał uzyskać zgodę Klienta (nie możesz przyjąć dorozumianej akceptacji nowych cen – jak w procedurze powyżej). Akceptacja cen powinna zostać potwierdzona np. w formie aneksu do umowy.
Daj znać, czy ten wpis był dla Ciebie przydatny?
{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }
Wydaje się to wszystko być rozsądne. Osoba świadcząca takie usługi powinna mieć możliwość zmiany ceny. Osoba korzystająca nie pozostaje jednak bez swoich praw, ma prawo do odmowy. Nie wyobrażam sobie, że miałoby wyglądać to w inny sposób. Treściwy i przydatny materiał! Pozdrawiam i czekam na kolejne.